EXPERT RADÍ

DSC1551

Jesť sa má 5 krát denne

Základom správneho stravovania je dodržiavanie príjmu potravy 5 krát denne, z toho raňajky obed a večera sú najdôležitejšie.

Nie nadarmo, už naše staré mamy hovorili, že raňajky sú základom celého dňa. V tejto fáze dňa získava človek z potravy najviac energie. Výdatné raňajky taktiež zabraňujú nadmernému prejedaniu sa počas celého dňa.

Desiata by nás mala pripraviť k obedu a môže zahŕňať cereálie, ovocie alebo mliečne výrobky.

Obed by mal pozostávať z polievky a druhého chodu, pričom zásmažky sa snažte vyvarovať. Dávajte prednosť dusenej úprave mäsa alebo pečenej úprave a skúste sa tak vyhnúť vyprážaným pokrmom.

Olovrant vám pomôže zabrániť pocitu hladu pred večerou. Na olovrant sa odporúča hlavne zelenina, ovocie, zeleninový šalát  alebo mliečny výrobok, najlepšie jogurt.

Večeru si naplánujte tak, aby ste mali čas na jej vytrávenie. Odporúčaný čas je 7 hodina večer. Uprednostnite niečo ľahšie, aby ste vnoci nemali .


iStock000017226437XSmall

Tipy a triky na zdravé stravovanie

1. Pokiaľ si radi jedlo ochucujete rôznymi dressingami, mali by ste zvážiť ako náhradu horčicu alebo pár kvapiek olivového oleja, balzamikový ocot alebo citrónovú šťavu.

2. Jedzte pomaly a všetko vychutnávajte. Ak jete rýchlo, zjete zvyčajne viac, než potrebujete.

3.Nezabúdajte, že pokrm najviac zatraktívnite jeho konečnou úpravou.

4. Nevyhýbajte sa tukom, vyberte si ale tie správne.  Vedeli ste, že pri nízkotučnej strave je organizmus náchylnejší k tvorbe žlčových kameňov?

5. Jedzte viac čerstvej zeleniny a ovocia. Pozor na znehodnotenie dlhým tepelným spracovaním, kedy dochádza ku zničeniu prirodzeného obsahu enzýmov, ktoré podporujú trávenie.